2007年8月31日

Mac users in Taiwan not happy

舊新聞了,但還是貼上來激勵大家。
http://www.tuaw.com/2005/09/05/mac-users-in-taiwan-not-happy

原文內容如下
Mac users in Taiwan not happy(Posted Sep 5th 2005 12:30PM by Dave Caolo)

Jason over at Engadget Chinese alerted us to this site earlier today.
It seems that Apple Taiwan's repair turnaround times are very poor,
and people are having to go without their machines for what they feel is an unacceptably long time.
Also, the blog asks why there is no online support database in Chinese.

Good luck to our Mac-using friends in Taiwan!
Those seem like valid arguements to me.
Remember: the squeaky wheel gets the grease.

4 則留言:

匿名 提到...

Hi DJ,

我現在正面臨慘痛的維修事件 , 我的I MAC 17" 買不到兩年 , 已經送修兩次了 , 這次是第二次 , 第一次送修是CAM 壞掉 , 那次很快的回來ㄌ , 這次 , 壞的事液晶螢幕 , 我從1月1號送修 , 維修部門到 22 號通知說 零件缺貨 , "" 是全球性的缺貨 "" , 無法告知何時可以領回 ......

天阿 , 我真的事已經求救無門了, 我打ㄌ電話給上海的技術單位 , 跟他們說我已經一個月沒電腦用ㄌ , 現在又跟我說不知道什ㄇ時候 , 難道我要當冤大頭ㄇ, 我要求他們給我補救措施, 他說他們沒有辦法提供另依台電腦給我使用, 說蘋果政策裡沒有提供備用電腦的條例 , 我跟他說當初我會買蘋果 是因為它是大廠 , 品質保證 , 系統穩定 , 加上業務說 , 壞什ㄇ就賠什ㄇ , 而現在ㄋ , 我跟他說 , 難道我要自己認倒楣 , 買到蘋果ㄇ , 他們說會處理 , 我擔心還會拖很久, 同時我也覺得很部公平 , 我的損失 , 誰賠償ㄋ, 我買了 Apple Care , 但照他們的維修速度, 我看也用不了幾次.....

我想看這樣的情況, 可不可以跟消基會申訴 , 我覺得要我們消費者承擔所有後果, 是一件非常不合理的事情, 基本上 , 維修時間這ㄇ長 , 理應提供備用電腦供我們使用 , 因為他們根本不知道什ㄇ時候才有料可以休不事ㄇ .....

我真的無計可施ㄌ , 可否請大家幫幫忙 , 告訴我有什ㄇ單位可以讓我申訴.

感激不盡 ......

DJ White 提到...

lili留下你的email吧,我會跟你連絡。

匿名 提到...

我的mail "lichinhuang1025@yahoo.com.tw , same as MSN , pls. contact me , thank you in advance.

匿名 提到...

my e-mail add is "lichinhuang1025@yahoo.com.tw, pls. contact me , I really need help....